Sitat


"I don't want to be a product of my environment... I want my environment to be a product of me..."



onsdag 25. april 2012

Lite ferietips til småbarnsforeldre

Jeg er kanskje litt sær, men jeg syns at noe av det kjekkeste med å dra på ferieturer, er kunne planlegge og glede seg på forhånd. 
Så før jeg skulle reise alene til Egypt med 4 åringen min for 2 uker siden, brukte jeg litt av denne tiden på å lage en aktivitetsmappe til henne. Og med 2 flyturer på 5,5 timer, var jeg veldig fornøyd med å ha gjort det :-) 
Hun er som de fleste andre småjenter veldig glad i prinsesser, så jeg printet ut fargeleggings og oppgaveark til henne blant annet fra Disney  Genialt og helt gratis :-)


Når man reiser og har begrenset plass i håndbagasjen, er det greit at ting ikke tar så stor plass.. jeg hadde en del mellomstore fyrstikkesker liggende, og kom på å lage en bokstavboks til henne siden hun også er veldig opptatt av bokstaver og skriving for tiden.

Jeg brukte et brett med skrappebokstaver jeg hadde liggende, og laget et kort for hver bokstav i en størrelse som passet til fyrstikkesken



På baksiden av kortene tegnet jeg enkle tegninger av noe som begynner på den bokstaven som er på kortet.
Gris begynner på G, Og eple begynner på E osv..


Til slutt laminerte jeg kortene så de skulle vare litt lenger.
Denne boksen var faktisk en stor suksess, og Mira har lekt masse med den og øvd på bokstaver og lyder.
Andre som vil prøve..?


Linken til  fargeleggingsark og oppgaver fra Disney ligger foresten HER

10 kommentarer:

Fru Usken sa...

smart! det vil jeg prøve meg på:) har en førskolegutt her og som er veldig intressert i bokstavene, og det gjelder jo å smi mens jernet er varmt;) Såg kjempekjekt ut!:))

June

Høytrykk sa...

Så flotte tips!! Dette skal jeg jammen benytte meg av når vi skal ut og reise med jentene våre senere i år. Takk for at du deler!

KROnPRINSESSENE sa...

Så utrolig god idè Anette :)
Takk for tips og gjett om noe lignende må iverksettes -hvis da da!
Klem May Helen

Lisette sa...

Hei Anette, så kjekt og ha deg tilbake! Og du er sprek som reiser alene til Egypt med en 4 åring. Vi var der i nov-11, og min 3 åring synes det var langt. Lure tips du kommer med;)

Liza sa...

Smart boks:)
Tøff du er som reiser alene med en 4 åring.
Klem Liza

Unknown sa...

Helt genialt!
Du altså, smarting ;)

Marlene sa...

Imponerende, dette er sånne saker jeg tenker på og aaaaldri får gjort.
Nå ble jeg inspirert!
Ha en fin torsdag!

sivknivklestativ sa...

For en super ide :) Takk for tips.

Annfrid sa...

For en flott ide!!

Du er jammen tøff som reiser alene:-)

Klem fra Annfrid

Love Peace Pionies sa...

kul ide!!

ja!!! det samler masse drit. føler det liksom kommer fra teppe!!? skal ha en heldunk ute på terrassen nå når solen kommer. kjøpe meg en sånn som mamma dunka ting med i barndommen;)håper det hjelper. Faktisk så gjør det nok gulvet vårt veldig stygt:/ er jo malt...

klem k